Handelsbetingelser
Generel information
Studio Hafnia ApS
CVR-nr. 41965568
Email: info@studiohafnia.dk
Du kan altid finde de gældende salgs- og leveringsbetingelser på denne side.
Har du spørgsmål til nedenstående eller på anden vis brug for hjælp, så send os en e-mail på info@studiohafnia.dk. Så vender vi hurtigst muligt tilbage.
Online køb
Det er sikkert og simpelt at handle på vores hjemmeside. Når du gennemfører en ordre på www.studiohafnia.dk
Vær opmærksom på, at varer skal sendes direkte til ovenstående adresse, og således ikke kan sendes pr. efterkrav eller til en pakkeshop, udleveringssted, posthus eller lign.
Varens stand ved returnering
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.
Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi.
Vær i den forbindelse venligst opmærksom på følgende:
- Varen skal være i original emballage.
- Varen må ikke have tegn på slid, pletter eller skader, eller lugte af udefrakommende dufte såsom røg eller parfume
- Hvis der var mærker på produktet, skal disse også være der, når du returnerer varen, idet vi ellers ikke kan sælge varen til en ny kunde
Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har betalt for varen, retur. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer varens/ordrens værdi til dig (med undtagelse af leveringsomkostninger) senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde købet. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet. Vi forbeholder os retten til at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur i intakt stand.
Bytte til anden vare
Såfremt du ønsker at bytte til en anden vare, skal du foretage et nyt køb og sende den første vare retur, da din faktura ellers ikke stemmer overens med dit køb. Vi håber på din forståelse.
Har du fået en gave fra Studio Hafnia?
Hvis du har fået en gave fra Studio Hafnia, som du ønsker at returnere, så sættes pengene ind på køberens kort, idet vi desværre ikke kan tilbageføre pengene til andet kontonummer end det, der er brugt i forbindelse med købet. Hvis du ønsker pengene retur, skal du derfor kontakte gavegiveren. Ønsker du istedet at få et tilgodebevis, bedes du notere dette, når du sender varen retur, ligesom du bedes huske at angive din egen mailadresse, så du kan modtage tilgodebeviset.
Reklamation
Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – fx en defekt eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af varen eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere ”inden rimelig tid” efter, du har opdaget manglen. Vi anbefaler, at du reklamerer hurtigst muligt og inden 2 måneder efter, du har opdaget manglen. Det er ikke muligt at reklamere, hvis det er over 24 måneder siden, du modtog varen.
Du reklamerer ved at sende os en e-mail på info@studiohafnia.dk med følgende info:
- Dit ordrenummer
- Detaljeret beskrivelse af fejlen/manglen
- Billede af fejlen/manglen.
Hvis reklamationen er berettiget, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger. Såfremt reklamationen ikke er berettiget, betaler du selv returomkostninger samt omkostninger for genlevering til dig.
Husk, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage, ligesom vi anbefaler du får en kvittering for afsendelsen, idet du bærer ansvaret for varen, indtil den er retur hos os igen.
Varen sendes retur til følgende adresse:
Studio Hafnia ApS
Att: Henning Pedersen
Mellemdammen 14B
6760 Ribe
Vær opmærksom på, at vi kun modtager pakker som sendes direkte til vores adresse.
Uafhentede pakker
Pakker, som ikke er blevet afhentet hos enten pakkefirmaet eller på vores adresse i det tilfælde, hvor der er valgt lokal afhentning, vil kun blive behandlet som en returnering, hvis du specifikt har informeret os herom inden tidsfristen på de 14 dage.
Ved afhentning hos pakkeshop er det dit ansvar som kunde at afhente din ordre indenfor de oplyste tidsfrister. Afhentes ordren ikke indenfor fristen, sendes den automatisk tilbage til Studio Hafnia. I dette tilfælde vil du blive opkrævet et beløb svarende til de omkostninger, der er forbundet med returforsendelsen. Dette gælder også i forbindelse med genforsendelse af din ordre eller ved fortrydelse af dit køb.
Lovvalg og værneting
Køb af varer på Studiohafnia.dk er undergivet dansk ret, og enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, bedes du sende en mail til info@studiohafnia.dk. Finder vi ikke en løsning sammen, kan du som forbruger kontakte Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center, for Klageløsning, Toldboden 2, 8800 Viborg. Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du også henvende dig til den fælles europæiske klageportal, ODR.
Handelsbetingelserne er senest opdateret den 27. juni 2022