Handelsbetingelser

Generel information
Studio Hafnia er en del af Mikropolis Ejendom ApS
CVR-nr. 41965568
Email: info@studiohafnia.dk

Du kan altid finde de gældende salgs- og leveringsbetingelser på denne side.

Har du spørgsmål til nedenstående eller på anden vis brug for hjælp, så send os en e-mail på info@studiohafnia.dk. Så vender vi hurtigst muligt tilbage.

Online køb
Det er sikkert og simpelt at handle på vores hjemmeside. Når du gennemfører en ordre på www.studiohafnia.dk, vil du automatisk få tilsendt en ordrebekræftelse via e-mail. Når vi er klar til at afsende din vare, vil du modtage en ny e-mail med trackingnummer.

Sørg altid for at tjekke, at du har oplyst din adresse, mailadresse og telefonnummer korrekt. Hvis der er fejl i den oplyste mailadresse, vil du ikke modtage en ordrebekræftelse, besked om afhentning (såfremt du har valgt lokal afhentning) og ej heller mailen med Track and Trace nummer på din pakke.  

Priser
Hos Studio Hafnia tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser, ligesom vi tager forbehold for udsolgte/udgåede varer og leveringssvigt fra vores leverandører.

Betaling
På Studiohafnia.dk kan du anvende følgende betalingsmidler:

Visa/Dankort
Visa
Visa Electron
MasterCard
Maestro
American Express
MobilePay
Studio Hafnia gavekort.

Alle priser på Studiohafnia.dk er inkl. moms og i DKK Danske Kroner.

Gaveindpakning
Hos Studio Hafnia pakker vi med glæde dine gaver fint ind for 15 DKK. Du skal blot gøre os opmærksom på, at der er tale om en gave ved at afkrydse feltet ”gaveindpakning” i din indkøbskurv. Ønsker du alene at få pakket en del af din ordre ind, bedes du notere dette i kommentarfeltet.

Fejllevering
Vi gør vores aller bedste for, at du modtager lige præcis den vare, du har bestilt. Vi er dog kun mennesker, og enkle gange kan der desværre ske fejl, hvilket vi selvfølgelig beklager.

Hvis du oplever, at det du har modtaget ikke stemmer overens med det, du har bestilt, bedes du hurtigst muligt sende os en e-mail på info@studiohafnia.dk. Vedhæft gerne billeder.

Transportskade
Varerne er forsikret under transport, og du bedes derfor venligst kontrollere indholdet af pakken efter modtagelse.

Mener du, pakken og / eller indholdet er beskadiget ved modtagelsen, bedes du hurtigst muligt (og inden for 24 timer) meddele dette til os på info@studiohafnia.dk, så vi kan få genopført varens omkostninger hos fragtfirmaet.

Hvis der er synlige buler, huller eller andre åbenlyse skader på pakken bedes du nægte modtagelse hos fragtfirmaet, da der ellers kan opstå tvivl om, hvor pakken er blevet beskadiget.  

Ved mistanke om fragtskader skal du:

  • Kontakte os på e-mail info@studiohafnia.dk
  • Sende os billeder af pakken (GLS labelen skal være synlig på ét af billederne), emballagen samt de beskadigede varer
  • Beholde alt emballage, idet det kan bruges til at dokumentere krav mod fragtfirmaet. Emballagen må således først smides ud, når sagen er afsluttet. 

Vi tager forbehold for at afvise krav om erstatning, såfremt der ikke straks reageres over transportskader.

Fortrydelsesret
Hos Studio Hafnia har du i overensstemmelse med dansk ret, ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du har modtaget varen.

Hvis du vælger at fortryde dit køb, skal du returnere varen i samme stand og mængde, som du modtog den. Dette gælder også den emballage og de labels/infoskilte, der måtte sidde på varen.

Sådan udnytter du fortrydelsesretten
Du fortryder dit køb ved at give os tydeligt besked herom. Du kan kontakte os via e-mail: info@studiohafnia.dk. Husk samtidig at anføre dit ordrenummer.

Du kan ikke fortryde et køb ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente din pakke på det valgte afhentningssted.

Ved afviste eller ikke-afhentede pakker opkræves et gebyr på 49,-

Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af varen, skal du sende varen uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb (se ovenfor). Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Når du returnerer varerne skal du gøre følgende:

  • Vedlægge en seddel med dit ordrenummer
  • Pakke varen i original emballage
  • Pakke varen forsvarligt ind, så den ikke beskadiges under transport

Du skal selv betale porto og eventuelle andre udgifter forbundet med returneringen, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Når du sender pakken retur, anbefaler vi derfor, at du får dokumentation for, at varen er sendt retur, ligesom vi anbefaler, at du pakker varen rigtig godt ind.

Varerne skal sendes til:

Studio Hafnia
Fuglebakkevej 24
2000 Frederiksberg

Vær opmærksom på, at varer skal sendes direkte til ovenstående adresse, og således ikke kan sendes pr. efterkrav eller til en pakkeshop, udleveringssted, posthus eller lign.

Varens stand ved returnering
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.

Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen

Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har betalt for varen, retur. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer varens/ordrens værdi til dig (med undtagelse af leveringsomkostninger) senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde købet. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet. Vi forbeholder os retten til at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur i intakt stand.

Bytte til anden vare
Såfremt du ønsker at bytte til en anden vare, skal du foretage et nyt køb og sende den første vare retur, da din faktura ellers ikke stemmer overens med dit køb. Vi håber på din forståelse.

Reklamation
Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – fx en defekt eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af varen eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere ”inden rimelig tid” efter, du har opdaget manglen. Vi anbefaler, at du reklamerer hurtigst muligt og inden 2 måneder efter, du har opdaget manglen. Det er ikke muligt at reklamere, hvis det er over 24 måneder siden, du modtog varen.

Du reklamerer ved at sende os en e-mail på info@studiohafnia.dk med følgende info:

  • Dit ordrenummer
  • Detaljeret beskrivelse af fejlen/manglen
  • Billede af fejlen/manglen.

Hvis reklamationen er berettiget, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger. Såfremt reklamationen ikke er berettiget, betaler du selv returomkostninger samt omkostninger for genlevering til dig.

Husk, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage, ligesom vi anbefaler du får en kvittering for afsendelsen, idet du bærer ansvaret for varen, indtil den er retur hos os igen.

Varen sendes retur til følgende adresse: 

Studio Hafnia
Fuglebakkevej 24
2000 Frederiksberg

Vær opmærksom på, at vi kun modtager pakker som sendes direkte til vores adresse.

Uafhentede pakker
Pakker, som ikke er blevet afhentet hos enten pakkefirmaet eller på vores adresse i det tilfælde, hvor der er valgt lokal afhentning, vil kun blive behandlet som en returnering, hvis du specifikt har informeret os herom inden tidsfristen på de 14 dage. Forsendelses- og returneringsomkostninger vil ikke blive refunderet af Studio Hafnia.

Lovvalg og værneting
Køb af varer på Studiohafnia.dk er undergivet dansk ret, og enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, bedes du sende en mail til info@studiohafnia.dk. Finder vi ikke en løsning sammen, kan du som forbruger kontakte Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center, for Klageløsning, Toldboden 2, 8800 Viborg. Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du også henvende dig til den fælles europæiske klageportal, ODR.

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 1. oktober 2021

x