Jul
Julegaver (dog undtaget vintage varer og varer købt på udsalg) købt mellem 20. november og 23. december 2024 kan byttes frem til den 5. januar 2025. For at benytte denne forlængede returret skal du blot noteret i bemærkningsfeltet ved dit køb, at varen er en julegave. Varer købt uden for denne periode er omfattet af vores sædvanlige 14 dages fortrydelsesret, hvilket også gælder for produkter i vores Black Friday-kategori.
Vi bytter og returnerer julegaver (dog ikke vintage varer, udsalgsvarer eller varer omfattet af vores Black Friday-kategori) købt i perioden 20. november til 23. december 2024 frem til den 5. januar 2025 mod fremvisning af kvittering/ordrebekræftelse. Du kan læse nærmere i vores betingelser, hvordan du returnerer varen. Varen skal sendes retur til vores lager i Aalborg. Varer købt uden for denne periode er omfattet af vores sædvanlige 14 dages fortrydelsesret.
Når vi modtager varen retur, sættes pengene ind på køberens kort, idet vi desværre ikke kan tilbageføre pengene til andet kontonummer end det, der er brugt i forbindelse med købet. Hvis du ønsker pengene retur, skal du derfor kontakte gavegiveren.
Ønsker du istedet at få et tilgodebevis, bedes du notere dette, når du sender varen retur, ligesom du bedes huske at angive din egen mailadresse, så du kan modtage tilgodebeviset.
Såfremt du ønsker at bytte til en anden vare, skal du foretage et nyt køb og sende gaven retur, da din faktura ellers ikke stemmer overens med dit køb.
Kontakt os gerne på info@studiohafnia.dk ved yderligere spørgsmål.
Julegaver (dog ikke vintage varer, udsalgsvarer eller varer omfattet af vores Black Friday-kategori) købt i perioden 20. november til 23. december 2024) har forlænget returret frem til den 5. januar 2025. Produkter købt uden for denne periode er omfattet af vores sædvanlige fortrydelsesret på 14 dage.
Sidste frist for bestilling af pakker, der skal leveres inden jul, er den 20. december kl. 10.00 for levering med GLS (gælder levering i DK). Vi sender ordrer frem til den 22. december, men GLS kan ikke garantere, pakkerne når frem, hvis ikke de er afsendt senest den 20. december.
Min ordre
Har du ikke modtaget en ordrebekræftelse? Eller får du besked om, at der er opstået en fejl? Skriv endelig til os på info@studiohafnia.dk, så tjekker vi hurtigt for dig, om din ordre er gået igennem.
Vi kan desværre ikke tilføje produkter til din ordre, som du allerede har godkendt. Årsagen til dette er, at din betaling er sikret igennem vores betalingssytem. Derfor kan vi ikke hæve mere, end det du selv har godkendt. Du kan evt. skynde dig at lave endnu en ordre og sende os en mail, da vores pakkemedarbejder så kan nå at sende dine ordrer samlet, således at du kun skal betale for fragt én gang. Dog pakker vi hurtigt, og vi kan derfor ikke love, vi kan sende dine ordrer samlet, men send os endelig en mail.
Ønsker du at ændre et køb, skal du kontakte kundeservice på info@studiohafnia.dk hurtigst muligt sammen med dit ordrenummer. Det vil alene være muligt at ændre et køb, såfremt du ikke allerede har modtaget en forsendelsesbekræftelse pr. mail. Er dette tilfældet, skal du placere en ny ordre.
Ønsker du at annullere din ordre, skal kundeservice kontaktes hurtigst muligt på info@studiohafnia.dk, så vi kan nå at stoppe afsendelsen af varen. Har du allerede modtaget en forsendelsesbekræftelse pr. mail, kan du ikke at nå at annullere din ordre, og der vil i så fald være tale om en returnering.
Der kan være flere årsager til, du endnu ikke har modtaget din ordre. Når du har lagt en ordre, skal du kort efter modtage en ordrebekræftelse, og når vi har pakket varerne, modtager du en leveringsbekræftelse. Herefter modtager du endnu en mail med track & trace nummer på din pakke, så du kan spore den på fragtfirmaets hjemmeside.
Har du ikke modtaget din ordre som forventet, bør du gøre følgende:
1. Tjek på din ordrebekræftelse, om du har har oplyst korrekt navn, adresse, email og telefonnummer.
2. Har du ingen ordrebekræftelse fået, kan det være, at den er havnet i dit spamfilter, eller du har oplyst en forkert mailadresse. Kontakt os i så fald på info@studiohafnia.dk, så vi kan ændre dine oplysninger i systemet.
3. Tjek, om du har bestilt en vare, som er vinget af som "forudbestil". Varer bestilt under forudbestilling sendes først, når varen er hjemme.
4. Har du handlet under udsalg, Black Friday op til jul eller i forbindelse med helligdage eller lignende, skal du forvente lidt længere leveringstid.
5. Hvis intet af ovenstående er problemet, så send os endelig en mail. Alle pakker sendes forsikret, og vi kan derfor søge efter din pakke og se, hvor langt den er.
Om Studio Hafnia
Pt. har vi alene en webshop.
Hvis du gerne vil se nærmere på en vare, så kontakt os endelig på info@studiohafnia.dk, så vi kan sende flere billeder.
Vi bor på Frederiksberg, men størstedelen af vores ordrer bliver afsendt fra vores lager i Jylland - nærmere bestemt Aalborg.
Vi forsøger så vidt muligt at notere alle oplysninger om et produkt: farve, størrelse, materiale osv. Hvis du ønsker yderligere information, så kontakt os på info@studiohafnia.dk, så vil vi meget gerne hjælpe. Det er i den forbindelse vigtigt, at du noterer varens navn, som kan findes i varebeskrivelsen.
På nuværende tidspunkt forhandles vores varer ikke hos andre butikker, men vi betjener et bredt udvalg af professionelle og kreative virksomheder, herunder restauranter, designere, arkitekter, stylister og mange flere.
Har du brug for produkter til et kommende projekt er vi altid klar til at assistere og hjælpe dig med at finde de perfekte løsninger til dine behov. Vores sortiment af unikke produkter og skræddersyede løsninger kan tilpasses din virksomheds specifikke krav og designæstetik.
Du er velkommen til at kontakte os på info@studiohafnia.dk for at diskutere dine behov og for at få mere information om vores B2B-muligheder.
Du kan nemt tilmelde dig vorres nyhedsbrev her. Udover du ved tilmelding vil modtage nyheder om nye spændende produkter, særlige releases og kampagner, får du som ny kunde også 10% på din første ordre.
Vær opmærksom på, at rabatten ikke kan kombineres med i forvejen nedsatte varer og andre rabatter, ligesom den ikke gælder med tilbagevirkende kraft. Arita, Casa Cubista, Christina Iversen Studio, Jacob Laoru og Maison Bengal er undtaget rabatten.
Betalingsmetode
Studio Hafnia accepterer følgende kreditkort/betalingsmuligheder:
Apple Pay
MobilePay
Google Pay
Visa/Dankort
Visa
Visa Electron
MasterCard
Maestro
American Express
Studio Hafnia gavekort
Alle priser på Studiohafnia.dk er inkl. moms og i DKK Danske Kroner
Når du bestiller igennem Studio Hafnia, vil du automatisk modtage en ordrebekræftelse. Pengene vil blive reserveret på din konto og bliver først trukket på dit betalingskort, når din ordre afsendes. Alle priser på Studio Hafnia er inkl. 25% moms og i DKK.
Levering
Vi sender til hele verden. Er et land ikke på listen her, er du meget velkommen til at sende os en mail. Så vil vi hurtigst muligt vende tilbage med en leveringspris til dig.
Alle ordrer i Danmark bliver fragtet med GLS eller DAO.
Der er følgende muligheder med GLS:
GLS Pakkeshop, GLS Erhverv & GLS privat levering.
Der er følgende muligheder med DAO:
DAO Hjemmelevering eller til DAO Pakkeshop
Vi har gratis fragt i Danmark på alle ordrer over 599 DKK (ved afhentning i GLS/DAO pakkeshop).
Fragtprisen er på 49 DKK ved køb under 599 DKK.
For levering til henholdsvis erhvervsadresse og privat adresse, er prisen 80 DKK med GLS, og prisen på hjemmelevering med DAO er 59 DKK.
Vi pakker din ordre, så hurtigt vi kan, så du om alt går vel kan modtage dine varer i løbet af 1-3 hverdage.
Vær opmærksom på, at GLS ikke afhenter pakken i weekenden, og at der i tilfælde af forsinkelser hos leverandører, transportører eller under udsalg kan forekomme længere leveringstid.
Så snart vi har pakket din ordre, vil du modtage et track and trace nummer på email, så du kan følge din pakke.
Når din ordre er pakket og har forladt vores lager, vil du modtage et track and trace nummer via e-mail. Du kan tracke din ordre her.
Vær opmærksom på, at det kan tage op til 24 timer (mandag-fredag) inden GLS scanner din pakke, og du kan følge den. Når din pakke er klar til afhentning i en pakkeshop, vil du få en notifikation pr. sms.
Vær opmærksom på, at det kan tage nogle timer, før din pakke bliver scannet af GLS, og der kan gå op til 24 timer, før du kan følge din pakke via Track & Trace.
Det sker heldigvis sjældent, at en pakke forsvinder undervejs. Hvis du efter 24 timer fortsat ikke kan spore din pakke, bedes du tage kontakt til os på info@studiohafnia.dk, så vi kan undersøge, hvor den er henne.
GLS returnerer pakken til os som afsender efter 7 kalenderdage og opkræver os i den forbindelse et gebyr på 49 DKK, som du som kunde er nødt til at betale. Sørg derfor for at afhente din pakke inden den tidsfrist, der er oplyst i den SMS/mail notifikation, du har fået omkring afhentning direkte fra GLS.
Pakker, som ikke er blevet afhentet hos GLS inden afhentningsfristen på 7 dage, vil kun blive behandlet som en returnering, hvis du specifikt har informeret os herom inden tidsfristen på de 14 dage.
Ved afhentning hos pakkeshop er det dit ansvar som kunde at afhente din ordre indenfor de oplyste tidsfrister. Afhentes ordren ikke indenfor fristen, sendes den automatisk tilbage til Studio Hafnia. I dette tilfælde vil du blive opkrævet et beløb svarende til de omkostninger, der er forbundet med returforsendelsen (49 DKK). Dette gælder også i forbindelse med genforsendelse af din ordre eller ved fortrydelse af dit køb.
Hvis din ordre er blevet returneret af GLS, kan du få den sendt hurtigt og nemt igen ved at købe fragt på vores hjemmeside her. Noter i bemærkningsfeltet ved gennemførelse af købet gerne, hvilken ordre det drejer sig om.
Varerne er forsikret under transport, og du bedes derfor venligst kontrollere indholdet af pakken straks efter modtagelse.
Mener du, pakken og/eller indholdet er beskadiget ved modtagelsen, bedes du hurtigst muligt (og inden for 24 timer) meddele dette til os på info@studiohafnia.dk, så vi kan få genopført varens omkostninger hos fragtfirmaet.
Hvis der er synlige buler, huller eller andre åbenlyse skader på pakken bedes du nægte modtagelse hos fragtfirmaet, da der ellers kan opstå tvivl om, hvor pakken er blevet beskadiget.
Ved mistanke om fragtskader skal du:
- Kontakte os på e-mail info@studiohafnia.dk
- Sende os billeder af alle af pakkens udvendige flader (GLS labelen skal være synlig på ét af billederne), alt indvendig beskyttelse/emballage samt de beskadigede varer
- Beholde alt emballage, idet det kan bruges til at dokumentere krav mod fragtfirmaet. Emballagen må således først smides ud, når sagen er afsluttet.
Vi tager forbehold for at afvise krav om erstatning, såfremt der ikke straks reageres over transportskader. Således har vi ikke mulighed for at få genopført varens omkostninger samt forsendelsesprisen hos GLS, hvis ikke der reageres straks.
Er vi kommet til at lave en pakkefejl, så undskylder vi. Kontakt os gerne hurtigst muligt ved at skrive til info@studiohafnia.dk med dit ordrenummer og beskrivelse (samt billeder) af, hvad du har bestilt/modtaget, så finder vi en løsning.
Returnering
I overensstemmelse med dansk ret, har du ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage efter modtagelse af varen. Bemærk, at returvarer skal være i original stand - hvis du er i tvivl, kan du læse returbetingelserne.
Du fortryder dit køb ved at give os tydeligt besked herom via email info@studiohafnia.dk. Husk samtidig at anføre dit ordrenummer.
Du skal sende varen uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Når du returnerer varerne skal du gøre følgende:
- Vedlægge en seddel med dit ordrenummer
- Pakke varen i original emballage
- Pakke varen forsvarligt ind, så den ikke beskadiges under transport
Varerne skal sendes til:
Lagerhotel Danmark ApS
Att Studio Hafnia
Kertemindevej 1, hal 3
9220 Aalborg Øst
Varer skal sendes direkte til ovenstående adresse, og kan ikke sendes pr. efterkrav eller til en pakkeshop, udleveringssted, posthus eller lign. Det er dit ansvar at pakken bliver leveret korrekt, og vi afhenter ikke pakker ved pakkeshops. Vær i den forbindelse opmærksom på, at DAO ikke leverer til erhvervsadresser.
Du skal selv betale porto og eventuelle andre udgifter forbundet med returneringen, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Når du sender pakken retur, anbefaler vi derfor, at du får dokumentation for, at varen er sendt retur, ligesom vi anbefaler, at du pakker varen rigtig godt ind.
Der gælder samme returregler på udsalgsvarer, som på ikke-udsalg.
Når din returpakke er leveret til vores lager og pakket ud/kontrolleret, refunderer vi pengene til samme betalingskort, som blev anvendt ved købet.
Bemærk, at der kan gå 2-3 hverdage, fra vi har modtaget din returpakke, til dine penge bliver refunderet. Herfra kan det tage 1-3 bankdage, før du kan se refunderingen på dit kontoudtog.
Såfremt du ønsker at bytte til en anden vare, skal du foretage et nyt køb og sende den første vare retur, da din faktura ellers ikke stemmer overens med dit køb. Vi håber på din forståelse.
Vores lager er i Aalborg. Da vi benytter os af et eksternt lagerhotel, som modtager og pakker for en lang række af forskellige webshops, er det desværre ikke muligt at returnere/ombytte på adressen der.
Skal du give noget i gave, som først skal gives, efter fortrydelsesretten er udløbet, så kan du altid kontakte os forud for købet på info@studiohafnia.dk for at høre, om fortrydelsesretten kan forlænges. Det kan den på nogle varer. Aftaler vi en forlængelse af fortrydelsesretten, fordi noget skal gives i gave, bedes du notere dette i bemærkningsfeltet, når du gennemfører din ordre.
Hvis du har fået en gave fra Studio Hafnia, som du ønsker at returnere, bedes du kontakte os på info@studiohafnia.dk, så vi kan tjekke, at fortrydelsesfristen ikke er udløbet. Husk at oplyse ordrenummer/navn på den, der har bestilt ordren. Er fortrydelsesfristen ikke udløbet, kan du returnere varerne i overenstemmelse med vores betingelser.
Når vi modtager varen retur, sættes pengene ind på køberens kort, idet vi desværre ikke kan tilbageføre pengene til andet kontonummer end det, der er brugt i forbindelse med købet. Hvis du ønsker pengene retur, skal du derfor kontakte gavegiveren.
Ønsker du istedet at få et tilgodebevis, bedes du notere dette, når du sender varen retur, ligesom du bedes huske at angive din egen mailadresse og telefonnummer, så du kan modtage tilgodebeviset.
Reklamation
Vi er kede af at høre, din vare er beskadiget.
Varerne er forsikret under transport, og du bedes derfor kontrollere indholdet af pakken straks efter modtagelse.
Mener du, pakken og / eller indholdet er beskadiget ved modtagelsen, bedes du hurtigst muligt (og inden for 24 timer) meddele dette til os på info@studiohafnia.dk, så vi kan få genopført varens omkostninger hos fragtfirmaet.
Hvis der er synlige buler, huller eller andre åbenlyse skader på pakken bedes du nægte modtagelse hos fragtfirmaet, da der ellers kan opstå tvivl om, hvor pakken er blevet beskadiget.
Ved mistanke om fragtskader skal du:
- Kontakte os på e-mail info@studiohafnia.dk
- Sende os billeder af alle af pakkens udvendige flader (GLS labelen skal være synlig på ét af billederne), alt indvendig beskyttelse/emballage samt de beskadigede varer
- Beholde alt emballage, idet det kan bruges til at dokumentere krav mod fragtfirmaet. Emballagen må således først smides ud, når sagen er afsluttet.
Vi tager forbehold for at afvise krav om erstatning, såfremt der ikke straks reageres over transportskader.
Vi er kede af at høre, du har oplevet en fejl på en af dine varer.
Du kan reklamere over dit produkt i 2 år. Vi retter os efter købeloven, hvilket betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af varen eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvis du oplever en fejl på et produkt, du har købt hos os, skal du sende en mail til info@studiohafnia.dk med følgende information:
- Dit ordrenummer
- Detaljeret beskrivelse af fejlen/manglen
- Billede af fejlen/manglen.
Vi gennemgår din reklamation hurtigst muligt. Vi står naturligvis for fragten ved godkendte reklamationer. For yderligere oplysninger om din reklamationsret, tjek vores vilkår og betingelser.
Du har ret til at reklamere over en vare inden for 2 år fra den dag, du har modtaget varen. Du skal reklamere over varen inden for "rimelig tid" fra det tidspunkt, du opdager fejlen på. Vi anbefaler, at du reklamerer snarest muligt og ikke senere end 2 måneder efter, du har opdaget fejlen. Vi anbefaler også, at du ikke anvender produktet, mens vi behandler din reklamation.
Gavekort
Gavekortet kan købes ved at tilføje et beløb til din indkøbskort. Du kan købe et gavekort her.
Gavekortet bliver leveret via email og indeholder en unik kode, som kan bruges ved checkout. Gavekortet kan fint skrives ud.
Dit gavekort udløber efter 2 år. Er du i tvivl om den specifikke dato og år, så kontakt os på info@studiohafnia.dk.
Du kan få oplyst din balance ved at kontakte os på info@studiohafnia.dk.
Ønsker du at at sende et køb retur, der er købt med et gavekort, vil beløbet blive ført tilbage på samme gavekort.
Diverse
Hvis en vare er udsolgt, har du mulighed for at få en email tilsendt, hvis den kommer på lager igen. Du tilmelder dig ved at gå ind på produktet og indtaste din email.
Da hver eneste vare er særligt håndplukket, og vi altid søger efter at finde unika produkter og varer fra upcoming brands samt vintage varer, har vi også kun én eller få af vores produkter på lager. Derfor er det ikke altid sikkert, at den pågældende vare kommer igen.
Varen er med stor sandsynlighed udsolgt. Når dette sker, forsvinder varen automatisk fra webshoppen.
Desværre tilbyder vi i øjeblikket ikke indpakningsservice, da vi benytter et eksternt lager, hvor indpakning vil forlænge behandlingstiden for ordrer. Vores primære fokus er at sikre hurtig levering af dine varer. Desuden har vi erfaret, at gaveindpakning ofte ikke fremstår pænt ved modtagelse, og det kan desuden gøre det svært at kontrollere varerne ved ankomst. Vi beklager ulejligheden og takker for din forståelse.