FAQ/Oftest stillede spørgsmål

Her finder du de oftest stillede spørgsmål og svar om fragt og levering, returnering, reklamation, betalingsmetoder, gavekort med mere. Finder du ikke svar på det, du søger, er du velkommen til at kontakte os her eller via chatten i højre hjørne.

Din ordre

  • Din ordre er gået igennem, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os. Nogle gange ryger e-mailen i spam-mappen, så tjek gerne der.

    Har du ikke modtaget en ordrebekræftelse, eller får du besked om en fejl, så skriv endelig til os på info@studiohafnia.dk, så tjekker vi hurtigt for dig, om din ordre er gået igennem.

  • Vi kan som udgangspunkt ikke ændre i en ordre, du allerede har godkendt, da betalingen er sikret gennem vores betalingssystem.

    Hvis du skriver meget hurtigt til os, og vores lager endnu ikke har pakket din ordre, kan vi i visse tilfælde nå at tilføje et ekstra produkt (mod en separat faktura) eller ændre/annullere ordren.

    Er din ordre allerede pakket eller afsendt, kan vi desværre ikke nå at ændre eller stoppe den. I så fald vil der være tale om en returnering.

  • Når din ordre er afsendt, modtager du en mail med Track & Trace nummer, så du kan følge pakken via GLS’ Track & Trace. Bemærk, at der kan gå op til 24 timer, før GLS har scannet pakken, og du kan følge den online.

    Hvis du efter 24 timer fortsat ikke kan spore din pakke, bedes du kontakte os på info@studiohafnia.dk, så undersøger vi sagen for dig.

  • Når vi har pakket din ordre, modtager du en forsendelsesbekræftelse samt en mail med Track & Trace, så du kan følge pakken via fragtfirmaets hjemmeside.

    Hvis du ikke har modtaget din ordre som forventet, kan du tjekke: 

    1. At navn, adresse, e-mail og telefonnummer på din ordrebekræftelse er korrekte.
    2. Om mailen er havnet i dit spamfilter.
    3. Om du har bestilt en forudbestillingsvare, som først sendes, når varen er på lager.
    4. Om der er travlhedsperioder (fx Black Friday, jul, helligdage)

    Kontakt os, hvis du ikke har modtaget pakken inden for 5 hverdage efter afsendelse – så hjælper vi dig videre.

Forsendelse og levering i Danmark

  • Vi sender normalt ordrer inden for 1–2 hverdage. I travle perioder (eksempelvis ved udsalg, op til jul eller i forbindelse med helligdage) kan behandlingstiden dog være længere.

    Når din ordre er afsendt, kan du forvente levering inden for 1–2 hverdage.

    GLS leverer på hverdage (mandag–fredag) samt om lørdagen til pakkeshops med lørdagsåbent. For Bornholm og Anholt kan leveringstiden dog være op til 2 hverdage.

  • Alle ordrer i Danmark sendes med GLS.

    Du kan vælge følgende leveringsmetoder:

    • Levering til GLS Pakkeshop
    • Levering til erhvervsadresse
    • Levering til privatadresse
  • Der er gratis levering til GLS Pakkeshop på ordrer over 599 DKK.

    Det koster 49 DKK til GLS Pakkeshop på ordrer under 599 DKK og 80 DKK til privat- eller erhvervsadresse.

  • Hvis du har valgt levering til privatadresse, og du ikke er hjemme ved levering, afleverer GLS som udgangspunkt pakken i en pakkeshop i nærheden.

    Du får automatisk besked via den SMS/e-mail, du har angivet ved købet, når pakken kan afhentes.

  • Nej, vi kan desværre ikke videregive særlige leveringsønsker til GLS via kommentarfeltet i checkout. Eventuelle ændringer af leveringssted skal ske direkte gennem GLS, når du modtager deres SMS/e-mail med leveringsinformation.

    Alternativt kan du, hvis du bor i hus eller lejlighed med nem adgang, bestille et fuldmagtsskilt hos GLS og få pakkerne stillet, når du ikke er hjemme. Se mere her hos GLS.

  • GLS opbevarer din pakke i 7 kalenderdage. Herefter returneres den automatisk til Studio Hafnia, og GLS opkræver os et gebyr på 49 DKK, som du som kunde skal betale. Sørg derfor for at afhente din pakke inden for den tidsfrist, der er oplyst i den SMS/mail, du modtager direkte fra GLS.

    Hvis du er forhindret i selv at hente pakken, kan du give fuldmagt til en anden person.

  • Pakker, der ikke afhentes inden for GLS’ frist på 7 dage, returneres til os. Bemærk: En automatisk returnering betragtes ikke som en gyldig fortrydelse af dit køb

    I forbindelse med returneringen vil du blive opkrævet et beløb svarende til omkostningerne for returforsendelsen (49 DKK). Dette gælder både, hvis du ønsker pakken gensendt, og hvis du fortryder dit køb.

    Hvis du ønsker, at vi sender din ordre igen, kan du nemt købe en ny fragtlabel via vores hjemmeside: Køb fragtlabel her. Notér altid dit ordrenummer i bemærkningsfeltet og skriv, at det drejer sig om en genfremsendelse af ordre.

Forsendelse og levering i udlandet

  • Ja, vi sender til hele verden. Leveringstiden afhænger af destinationen og fragtmetoden. Hvis dit land ikke fremgår i checkout, er du velkommen til at kontakte os på info@studiohafnia.dk, så vender vi retur med pris og leveringstid.

  • Leveringstiden afhænger af destinationen:

    • Sverige og Tyskland: 2–5 hverdage
    • Øvrige Europa: 2–5 hverdage
    • Resten af verden: 3–6 hverdage

    Leveringstider til udlandet er vejledende og kan variere pga. lokal toldbehandling.

  • Vi kan som udgangspunkt ikke ændre i en ordre, du allerede har godkendt, da betalingen er sikret gennem vores betalingssystem.

    Hvis du skriver meget hurtigt til os, og vores lager endnu ikke har pakket din ordre, kan vi i visse tilfælde nå at tilføje et ekstra produkt (mod en separat faktura) eller ændre/annullere ordren.

    Er din ordre allerede pakket eller afsendt, kan vi desværre ikke nå at ændre eller stoppe den. I så fald vil der være tale om en returnering.

Betaling og priser

  • Du kan betale med:

    • Visa/Dankort
    • Visa
    • Visa Electron
    • MasterCard
    • Maestro
    • American Express
    • MobilePay
    • Apple Pay
    • Google Pay
    • Studio Hafnia gavekort
  • Beløbet reserveres på dit kort ved bestilling men trækkes først, når vi sender din ordre.

  • Du kan indtaste din rabatkode, dit gavekort eller dit tilgodebevis i feltet “Rabatkode eller gavekort” ved checkout. Klik på “Brug”, hvorefter rabatten fratrækkes eller beløbet modregnes automatisk. Bemærk, at rabatkoder ikke kan kombineres med andre rabatter eller bruges med tilbagevirkende kraft.

    Har du problemer med at indtaste koden, er du velkommen til at kontakte os på info@studiohafnia.dk.

  • Alle priser på studiohafnia.dk vises i danske kroner (DKK) og inkl. 25% moms. Handler du fra udlandet, kan du betale i din lokale valuta via Shopify Payments & Markets.

  • Ja, din ordre kan blive pålagt told, moms og importgebyrer efter reglerne i dit land. Disse udgifter afholdes af dig som kunde.

    Studio Hafnia kan ikke holdes ansvarlig for ekstra gebyrer eller forsinkelser, der skyldes toldbehandling.

  • Ja. Alle betalinger håndteres via Shopify Payments med SSL-kryptering. Vi modtager aldrig dine kortoplysninger – vi får kun besked om, at beløbet er reserveret.

Gavekort og tilgodebeviser

  • Ja, gavekort og tilgodebeviser kan bruges som betaling i webshoppen. De kan dog ikke ombyttes til kontanter – hverken helt eller delvist – og refunderes ikke, hvis de ikke bruges.

    Ifølge dansk lovgivning er der heller ingen fortrydelsesret på gavekort eller tilgodebeviser, når købet er gennemført.

  • Du kan købe gavekort ved at vælge et beløb og lægge det i indkøbskurven. Gavekortet leveres digitalt via e-mail med en unik kode, som kan bruges ved checkout. Koden kan også printes ud, hvis gavekortet skal gives fysisk.

  • Alle gavekort er gyldige i 2 år fra udstedelsesdatoen. Er du i tvivl om udløbsdatoen, kan du kontakte os på info@studiohafnia.dk.

  • For at tjekke saldoen på dit gavekort, skal du skrive til os på  info@studiohafnia.dk.

  • Ja. Beløbet bliver i så fald tilbageført til samme gavekort, så du kan bruge det ved en ny bestilling.

Reklamation og transportskader

  • Vi er kede af at høre, at din vare er beskadiget. Varerne er forsikret under transport via GLS, og du skal derfor kontrollere pakkens indhold straks ved modtagelse.

    Hvis du konstaterer skade på pakken eller varen, skal du straks – og senest inden for 48 timer – meddele dette til os på info@studiohafnia.dk med billeddokumentation. Dette er et krav fra GLS, og overskrides fristen, kan vi desværre ikke rejse krav om erstatning.

    Hvis pakken har synlige buler, huller eller andre skader, anbefaler vi, at du nægter at modtage den hos GLS.

    Ved anmeldelse af transportskade skal du sende os:

    • Billeder af alle pakkens udvendige flader (GLS-label skal være synlig på mindst ét af billederne)
    • Billeder af alt indvendigt pakkefyld/emballage
    • Billeder af den beskadigede vare

    Derudover beder vi dig beholde al emballage, indtil sagen er afsluttet, da GLS kan kræve det til dokumentation.

    Vi kan desværre være nødt til at afvise krav om erstatning, hvis der ikke reageres straks på transportskader. Modtager vi den nødvendige dokumentation inden for fristen, sørger vi naturligvis for at sende en ny vare eller finde en anden løsning hurtigst muligt.

  • Skulle vi mod forventning have lavet en pakkefejl, beklager vi naturligvis. Kontakt os hurtigst muligt – og senest inden for 48 timer efter modtagelsen – på info@studiohafnia.dk.

    Vedhæft gerne billeder af både den modtagne vare og emballagen samt oplys dit ordrenummer, så vi hurtigt kan finde en løsning.

  • Vi er kede af at høre, hvis du oplever en fejl på din vare. Du har 2 års reklamationsret i henhold til købeloven.

    Det betyder, at du kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen – afhængigt af situationen. Reklamationen skal være berettiget og må ikke skyldes forkert brug eller anden skadeforvoldende adfærd.

  • Hvis du oplever en fejl eller mangel på et produkt, du har købt hos os, skal du sende en mail til info@studiohafnia.dk med:

    • Dit ordrenummer
    • En detaljeret beskrivelse af fejlen/manglen
    • Billeder af fejlen/manglen

    Vi gennemgår din reklamation hurtigst muligt og vender retur med en løsning. Vi står naturligvis for fragten ved godkendte reklamationer.

  • Du har ret til at reklamere inden for 2 år fra den dag, du har modtaget varen. Du skal reklamere inden for “rimelig tid” fra det tidspunkt, du opdager fejlen. Vi anbefaler, at du reklamerer snarest muligt og senest inden for 2 måneder efter, du har opdaget manglen. Vi anbefaler også, at du ikke anvender produktet, mens vi behandler din reklamation.

Diverse

  • Hvis en vare er udsolgt, har du mulighed for at tilmelde dig en e-mailnotifikation på produktsiden, hvis den kommer på lager igen.

    Da vi altid håndplukker vores sortiment, ofte i små mængder, er det ikke sikkert, at varen kommer tilbage.

  • Varen er med stor sandsynlighed udsolgt. Når dette sker, forsvinder den automatisk fra webshoppen.

  • Desværre tilbyder vi i øjeblikket hverken gaveindpakning eller personlige kort, da vi benytter et eksternt lager.

    Indpakning og kortskrivning vil forlænge behandlingstiden, og vi kan ikke sikre, at det fremstår pænt ved modtagelse. Vores fokus er hurtig og sikker levering.

  • Desværre kan der til tider opstå tekniske problemer. Oplever du dette, må du meget gerne skrive til os på info@studiohafnia.dk og beskrive problemet, så vi kan få det løst hurtigst muligt.

Om Studio Hafnia

  • Nej, vi har i øjeblikket kun en webshop og ingen fysisk butik.


    Hvis du har spørgsmål til en specifik vare, er du altid velkommen til at skrive til os på info@studiohafnia.dk – så hjælper vi dig gerne videre og kan evt. sende flere billeder eller oplysninger. 

  • Vi holder til på Frederiksberg, men alle vores ordrer sendes fra vores lager i Grenaa.

  • Ja. Vores keramik og øvrige produkter til mad og drikke er fødevaregodkendte i henhold til gældende regler i EU. Du kan se vores seneste kontrolrapport fra Fødevarestyrelsen her.

  • Vi forsøger altid at notere alle relevante oplysninger om et produkt: farve, størrelse, materiale osv. Hvis du ønsker yderligere information, så kontakt os på info@studiohafnia.dk – husk at angive varens navn, som står i varebeskrivelsen.

  • Ja. Vi samarbejder med både butikker, professionelle og kreative virksomheder – herunder restauranter, designere, arkitekter, stylister med flere.

    Vi hjælper gerne med at finde unikke løsninger tilpasset dit projekt eller din forretning. Kontakt os på info@studiohafnia.dk for mere information.

  • Ja, du kan nemt tilmelde dig vores nyhedsbrev her. Udover nyheder om produkter, særlige releases og kampagner får du som ny kunde 10% på din første ordre.

    Bemærk: Rabatten kan ikke kombineres med andre rabatter eller bruges med tilbagevirkende kraft. 1616/arita Japan, Casa Cubista, Christina Iversen Studio, Maison Bengal og Oliver & Rose er undtaget rabatten.

Har du stadig spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@studiohafnia.dk eller via chatten nede i højre hjørne så hjælper vi dig gerne videre.